Katowice’den Bike #Erasmusluyum Dedi! Tecrübelerini Paylaştı!

#Erasmusluyum sayfamızda Erasmus Polonya ile ilgili paylaşımlarımıza devam ediyoruz! Zaman zaman #Erasmusluyum diyen öğrencilerimizin görüşlerini alıyor ve sizinle paylaşıyoruz!

Ve Bugün BİKE bizlerle! KATOWİCE şehrimize Erasmus ile gelen BİKE, bizlerle tecrübelerini paylaştı!

Ah Erasmus…

Diyerek başlıyorum sözlerime,  Türkiye de çoğu öğrencinin hayali olan ve bir o kadar da çoğu kimsenin de ‘aman ne yapacağım’ oralarda dediği Erasmus’a gitmeyi çok ani bir kararla verdim.

İkinci sınıfın Aralık ayında kafama koydum, gideceğim dedim ve bölümümün anlaşmalı olduğu Polonya Katowice ‘ye gitmek için sınavlara girdim.Hiçbir zaman gidememe ihtimalini düşünmedim, istiyordum ve olacaktı.

Yeni yerler görmek, İstanbuldan ve çevreden uzak kalmak, yeni kültürleri tanımak ve Avrupayı  alt üst etmek üzere hayaller kurmaya başladım.Genel olarak gezmeyi, eğlenmeyi sevdiğim için Erasmus’un kötü geçeceğini ya da zor olacağını düşünmedim.

Katowice hakkında pek bir bilgim yoktu.Krakow’a bir saat uzaklıkta, sanayi kentiydi.İstanbul- İzmit gibi düşünebilirsiniz.Havası soğuktu, ama hiç önemli değildi Erasmus’a gidiyordum ve altı ay kalacaktım.

Eylül’ün 9 unda ben ve bir arkadaşım Varşova üzerinden Katowice’ye gece 2 de vardık.Çok garip bir histi; daha önce hiç bulunmadığın bir coğrafyada, dilini bile bilmediğin bir yerde, gecenin köründe havaalanında bekliyorsun.O an kafama dank etti.Hangi durumda olursan ol, soğuk kanlı olmak zorundasın.Yabancı olduğun için insanlar telaşını anlarsa seni çok rahat altüst edebilir.

Katowice ye gidecek arkadaşlara tavsiye; gündüz yolculuğunu tercih etsinler, malum gece yollar pek tenha ve tırlar çok hızlı, dikkatsiz; ilk baştan korkmayın ve taksicilerle de çok fazla muhatap olmayın, konuşmayın JGüz döneminde  gidecek arkadaşlar için kış çok sert geçecektir.Polonya genel olarak çok ucuz bir ülke, gereksiz yere valizinizi doldurmayın, Türkiye de olan her şey orada var hatta daha iyileri var.Dönerken valiz konusunda sıkıntı çekebilirsiniz, ben çektim! 🙂

198635_422173494510077_1657709411_n

Katowice ye ilk başta ısınamadım.Türkiye de insanlar denize girerken, ben deri ceketle geziyordum. Sonradan Erasmsuslu arkadaşlarla kaynaştıkça, her şey daha güzelleşti. Okulunuzu iyi araştırın ve ofise en küçük ayrıntıları dahi sorun. Biz sormuştuk ama sevgili üniversite ofisi bizi Erasmuslu yurduna vermemiş. Erasmusumun tek dejavantajı buydu.Erasmusa giden arkadaşlarıma oranla ortamdan uzak kaldık. Bazı şeyler hayal ettiğim gibi olmadı yani…

Madem öyle ben de geziyim dedim.Tek başıma Parise gittim, arkadaşlarımla buluşup Bordo, Tuluz, Montpellier, Lyon, Nantes ve son olarak Paris’e döndük. Fransa tutkusu olan ben için çok keyifli bir geziydi.

Katowice-Paris biletini gece almıştım, ve tek başıma hava alanına gitmem gerekiyordu. Gece 2 de sırt çantamla, tek başıma durakta otobüs beklemeye başladım ve sürpriz; kar yağıyordu.Korka korka otobüse bindim, hava alanına gelince derin bir oh çektim.Check in için beklerken, biletimle ilgili bir yanlışlık olmuş.Hava alanı içinde beni başka bir yere yolladılar. 10 EURO daha ödemem gerekiyormuş .O an o stresten kurtulmak için 100 EURO isteler, onu bile verirdim.Kredi kartımı  ödeme yapmak için verdikten sonra,bayan bana kartın tarihinin bir gün önce dolduğunu söyledi.O an bitmiştim. Avrupa da kredi kartı güvence demekti. Nakit olarak parayı verdim ve uçağa bindim.İndikten sonra telefonum çalışmadı.Paris te olan arkadaşımla haberleşemedik ve elimde gideceğim yere ait hiçbir adres yoktu.Bir an hava alanında oturdum,gözlerim doldu.Hiç uyumamıştım ve bir gün için bu stres çok fazlaydı.Dışarı çıktığımda iki tane farklı otobüs sırası vardı. Hislerime güvenerek bir tanesine bindim.Otobüste yanımda oturan çok kibar bayan bana telefonunu verdi ve arkadaşımı aradım. Doğru otobüse binmiştim, indiğimde arkadaşımı alışveriş merkezinde bekleyip tekrar arayacaktım. O sırada gezdim, dolaştım. Arkadaşıma mesaj atmak için Polonyalı bir kızlar tanıştım.Ne garip ki o da Katowice den miş. Dünya küçük dedikleri bu olsa…Sonra arkadaşımla buluşup Parisin o karışık metrosundan eve gittik ve ilk yaptığım uyumaktı. 10 gün daha Pariste kaldıktan sonra Katowice ye döndüm. İki gün sonra Budapeşte, Viyana’ya gittim. Soğuk havaya rağmen çok güzeldi. Ayrıntılı gezemediğim için pişmanım. Bu yüzden tavsiyem, gideceğiniz şehirler için mutlaka yorumlarını okuyun ona göre gün ayırın.Hava soğuk olduğu için gezmelere ara vermek zorunda kaldım.

Son olarak Polonya güzel ve ucuz bir ülke;  gideceğiniz şehri, okulu iyi araştırın ki aksilikler çıkmasın. Stresli ve soğuk geçen Erasmus dan ne kadar şikayet etsem de, yine de Türkiye ye döndükten sonra, insan en çok şikayet ettiği şeyi bile özlüyor. 🙂